23 april 2016

Snigelstaketet är uppe


Det har varit en intressant dag. Inte minst vädermässigt. Från strålande solsken till ymnigt snöfall. Eller var det hagel? Snagel, kanske …

Maken har kämpat med snigelstaketet, som varken ska gå att ta sig under eller över. Under tiden har jag sått salladslök och två sorters rödlök, sått dill, planterat smultronen och jordgubbarna jag köpte i går (Rugen och Snow White). Dessutom har jag planterat de 14 pelargonerna jag köpte i går i större krukor samt skolan om mina fyra hängpelargoner. Därefter satte jag potatisen jag köpte av Larsviken i går. Sorten heter Jester och ska påminna om cherie. Nu funderar jag på att så lite fröer inomhus, eller så väntar jag med det tills i morgon.




Maken har i alla fall slagit ihop fabriken och somnat i en solstol.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En behövlig vila för maken! Ser härligt ut!
Visste inte att det fanns snigelstaket!!
Ha en fin söndag!

Anita sa...

Ja det är inte lätt att ses på mässan. Man måste nästan bestämma en plats och ett klockslag, annars verkar det stört omöjligt att springa på varandra. Vi får lägga upp en plan till nästa år :) Jag köpte två vita hundtandsliljor på mässan. Har försökt många gånger men dom försvinner bara. Men skam den som ger sig. I år ska jag pröva ett nytt ställe i trädgården och se om dom trivs bättre där. Vad köpte jag mer ... jo lite ospännande saker som etiketter, knäskydd, perlit och fiberduk. Ett grytunderlägg med design av Nadja Wedin, boken "Alla fingrar gröna" (älskar akvarellerna i den) lite fröer och sättlök blev det också. Säkert blev det lite mer som jag inte kommer ihåg just nu.

Idag är vädret än så länge lite bättre här än det var igår. Men fortfarande kallt. Dom spår bättre väder till helgen, hoppas det är en korrekt spådom :)

Kram Anita

lavendia sa...

Hoppas han vaknade utvilad. Och att snigelstaketet fungerar bra. / Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Mission completed när det gäller sniglarna. Får vi hoppas. Och tänk att han kunde sitta ute utan mössa och jackor! Det har vi inte kunnat här ännu.
Kul att så!
Agneta kram

The Swedish Wildflower sa...

Härligt att ta sig en välförtjänt vila i solstolen efter allt hårt arbete. :) Jag hoppas att staketet ska hålla alla sniglar ute. Håller tummarna! Här har allt var trädgårdsarbete fått vila utomhus den senaste veckan då dagarna har avlöst varandra med snö, frost, hagel, regn, blåst och åska. Så det blev välförtjänt vila inomhus istället för vår del. ;)

Ha det så gott i solen kära Linda!♥

Kram Lotta