12 juli 2015

Läskande med fläder

Det regnar och regnar och regnar. Jag piggar upp mig med en fläderdrink. Kanariefåglarna fick en blomma att mumsa på eftersom personalen i djuraffären sa att de har fått smak för fläder. Blomman tog slut på nolltid och Fingal har sjungit tack för maten så att det riktigt vibrerade i öronen. Nu har alla tre skvätt omkring i badkaret och jag känner mig riktigt avundsjuk – fåglarna tycker tydligen att det är perfekt beach-väder.

***

Ibland ler fru Fortuna åt en. Maken och jag åkte in till byn för varsin glass. Och på vägen hem sprack himlen upp. Jag fick ett par härliga timmar i hängmattan tillsammans med en bra bok. Underbart! Mer sådant!!!

3 kommentarer:

Meta sa...

Man får göra så gott man kan för att klara de här tråkiga dagarna. Det som var igår får nog finnas kvar i minnet även till dagens gråa väder.
Ha det gott
Kram Meta

lavendia sa...

Skönt med litet omväxling i det rätt trista vädret. Inte konstigt att fåglarna gillar fläder. Det är en riktig sommarsmak. Jag funderar på att köpa en mörkbladig fläder, för att de är så fina. Och saften lär bli rosa. / Britt

Evas Kvarnaro sa...

Ja du ser att alla får liten skvätt av det de vill ha.
Sol värme och beach-väder, plus skön fågel sång. Jag vet hur kanariefåglarna låter, vi hade flera som barn jag var, far var så intresserad.
men ibland sjöng de så trumhinnorna vibrerade, *fniss*

Hmm någon flädersaft har jag inte gjort, jag har bara ca 10 blommor på min fläderbuske. Men den tar sig för varje år, den är bara ca. 3 -4 år.

Njut och var glad/ Eva