29 januari 2014

Underbara onsdag: Vinterpyssel

Trädgården är mest snö just nu. Inte så mycket pyssel. Men jag försöker ändå och passar på att frysa islyktor när kylan äntligen håller i sig. Det blir att par nya var och varannan dag. Hoppas nu bara att det fortsätter att vara kallt så att jag får njuta av mina lyktor lite till.

Vill du också vara med i "Underbara onsdag"?

Reglerna är enkla:
1) Gör ett inlägg på temat.
2) Lägg upp din länk här nedan.
3) Lägg upp bilden med grodan i ditt eget inlägg och länka tillbaka hit till ”Underbara onsdag”.

Nästa veckas tema är ”Eldigt”.
 

13 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Nu bara "måste" jag delta med ett inlägg, jag återkommer med det lite senare!
Men...du frågade om den vackra gula chilin. Det är en sort som heter "Hot Lemon" och om den skrivs det följande: "Spännande sort med doft och smak av citron. Ypperlig till heta räkrätter. Var okänd tills på 90-talet. Får c:a 4 cm långa frukter med stark hetta ungefär 100 dagar efter första omplantering. Blir c:a metern hög. Bra i kruka på altan, balkong eller i växthus. Får färre frön av vanliga chilin, c:a 15 stycken bara. Har nu blivit mycket populär."
Och jag kan bara hålla med, det är en bra sort om man gillar starkt!!

Anita sa...

Åh, gör du snölyktor. Så fina dom är där dom står på rad och lyser. Det har jag alltid tänkt att jag ska göra men det blir liksom inte av. Man kan ju göra så vackra med blommor i, tulpaner t.ex. som jag pysslar mycket med den här tiden på året.

Ha en underbar onsdag!

Kram Anita

Mandelhjärta sa...

Jättefina ljuslyktor! ;)
Snart får väl också jag prova detta. Nu är det ju lagom kallt.
Ha en bra vinterdag! :)

lavendia sa...

Bra vinterpyssel! Ska snart skriva om mitt vinterpyssel nr 1.
Intressant med den gula chilin. Ska försöka komma ihåg det (fast jag redan glömt att jag inte ska ha några mer chili).

lavendia sa...

Jag kommer att hålla utkik efter annonser om Kameliavisning och berätta.

LÁrt de Vivre sa...

Islyktor, så fint. Det blir så härligt sken och så blänker de som diamanter.

Angående chilin, så är det inte vi som har sått dem, utan första året fick vi dem när de var små plantor...de blev inte mycket större och förra året fick vi en stor chiliplanta som vi mer eller mindre totaldödade. tror det var fel läge och att man får ut dem för fort?

Kram kajsa

Grön skön passion sa...

Vilka Superfina lyktor du gjort!
Fast det hjälps nog inte...vill ha lite vår, trots dina fina isskulpturer....sorry ;-)
De lär nog bli kvar ett bra tag, liksom vinterkylan.

Kram / Therése

Lotta sa...

Hej Linda, vi har varit på semester och det tycker jag passar in på vinterpyssel! Nu könner jag dock en viss frustration över alla frön som inte kommit i jorden än...
Kram

Meta sa...

Islyktor gillar jag lite svårt att få dom frysta på balkongen bara.
det är vackert att se när de lyser.
ha en fin kväll
Kram Meta

Susie på Stjärnarve... sa...

Om du tittar på mitt inlägg den 17 januari om trädplaneringen under rubriken TRÄDGÅRD såp hittar du både min beställning samt en länk till B´Ströös Träd & Buskar. Jag har dock ändrat mig lite på inlägget efter (Kalla fötter....)det är ju så svårt att bestämma sig! *fniss*

Susie på Stjärnarve... sa...

Om du tittar under rubriken TRÄDGÅRD så finns det ett inlägg den 17 januari om vad jag har beställt för träd och buskar. Dessutom hittar du en länk till B´Ströös Träd & Buskar som verkligen är ett ställa jag kan rekommendera - speciellt om man vill ha lite annorlunda saker.
Fast jag ändrade mig någon dag efter(Kalla fötter...), det är ju inte så lätt att bestämma sig!*fniss*

Annika sa...

Räcker upp en hand och röstar också för kyla ett tag till! :) Det är ju i alla fall januari! Men nu yr snön utanför så om det fortsätter så här kan det vara svårt att ta sig till jobbet i morgon!

Vilka vackra islyktor du gjort! Mina brukar inte alls bli så där eleganta!

Kram Annika

Unknown sa...

Stiliga!