14 december 2013

Min julgrotta

Så där, nu har jag fått hjälp med att ta bilder på mitt julade kontor. Tack Micke! Fast jag måste säga att julen har kommit av sig lite. Jag julstökar och grejar, men det känns ändå inte lika mycket som till första advent. Kanske är det nyhetens behag och att det äntligen är ”legitimt” att jula sig som skapar den där första starka känslan.



Här hemma har några amaryllisar fått riktigt stora knoppar som kanske hinner slå ut. Till middag i går serverades Jansson med prinskorv och rödbetssallad och så blev det lussefika med luciatåg till eftermiddagsfikat. I dag ska maken ta med sig julgranen hem från skogen och i kväll ska ett kompisgäng på julbord i ett gammalt gästgiveri. Lite snö på det så borde väl julstämningen infinna sig på nytt.

4 kommentarer:

lavendia sa...

Kan du sitta så mysigt på kontoret? Där finns allt. Skön stol, fin utsikt,mat (pepparkakan), tomte och adventskalender.

Meta sa...

Håller med dig det är lite svårt med all julkänsla iår. Inte ens på stan spelas det julmusik utan annat i alla högtalare lite knasigt.
Hemma i min lägenhet kan jag faktiskt känna lite jul, doften från pepparkakor och Hyacinter. Och en mysigt lite mörk känsla med enbart advent stakar och andra ljus.
Önskar dig en skön tredje Advent
Kram Meta

Annika sa...

Så mysigt du har julat ditt kontor! Är rädd att mitt är väldigt kalt i jämförelse. Bara en adventsljusstake som har sett sina bästa dar!
Ha det så trevligt ikväll och njut av all den goda julmaten!
Kram Annika

Anita sa...

Ditt kontor ser väldigt mysigt ut. Tror att vädret gör en del för den uteblivna julstämningen. Det är ju rena vårtemperaturerna. Men igår hade vi inköp av julgran och julblommor. Ett fång med mörkt röda tulpaner och två mörkt röda julstjärnor i ytterkrukor med tomtar på som jag ställde i köksfönstet gjorde sitt till att hjälpa upp julstämningen.

Kul att dina amaryllisar börjar växa till sig. Jag har gjort en bukett av min 'Trés Chic'. Den blev riktigt fin, har gjort ett inlägg om du vill se den. Det är en amaryllis som jag kommer att försöka ha varje år i adventstid. Hur var det, hade du den? Annars kan jag rekommendera den till nästa år.

Ha en fin tredje advent!
Kram Anita