10 september 2013

Vila i växthuset

Jösses så välbehövligt det var med en kväll i växthuset. Har känt mig så stressad i eftermiddag – nästan som att ha kroppen full med kolsyra. Dammsög golvet och gjorde fint efter jobbet. Därefter har jag inte gjort ett dugg mer än att läsa i solsängen och mysa i värmen från kaminen. Kom in för några minuter sedan och känner mig betydligt mera avslappnad. Ska bli så skönt med en dag utan ett endaste måste i morgon (huset är städat, tvättkorgen tömd och ingen mat behöver lagas). Jag ska sova länge, skrota runt, inte träffa någon och titta på när betongbilen kommer.

2 kommentarer:

Törnrosa sa...

Vilken underbart mystisk och härlig bild! Förstår att du har haft det skönt där i växthuset ikväll. Men säg mig, hur lyckas du med nystädat hus och tömd tvättkorg? Jag har då aldrig lyckats med nåt sånt. Fick tyvärr ingen städgen, hi hi.
Ha det bra, och många fler sköna växthusstunder.
Törnrosa

LINDA sa...

Tack!

Hahaha, jag försökte skylla min städgen på mamma en gång, men hon påminde mig om att pappa är minst lika ”städig” som hon. Är rädd att jag har blivit värre. Måste göra ”momenten” varje vecka även om jag inte ser något damm. Lite jobbigt ibland. Men vi har ett väldigt lättstädat hus. Inga element, bara golvvärme. En granne tycker att det är kalt hemma hos oss, andra tycker att det är befriande avskalat ;)

Kram
//Linda