19 februari 2012

Sol, snö och frö

Äter lunch i växthuset och tittar i frökataloger. Nyss sken solen, men nu har det börjat snö med små, små iskorn. Talgoxekvittret har ersatts av ett tilltagande rassel mot rutorna. Nio grader här inne. Tur att jag har en värmefilt att vira in mig i, fast det blir nog ändå en lång stund i bubbelkaret lite senare.

Hittills på beställninglistan: salladsärten sugar snap, tomaterna green grape och red pearl, brysselkålen falstaff, gurkorna suyo long och xin tai, sommarsquashen custard white, moroten nantes fancy och bocktörne.

3 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Men så mysigt att få äta lunch i växthuset. Tror faktiskt maten smakar bättre där än inne vid köksbordet :=)

Får vänta några veckor till innan jag kan komma in i mitt växthus men gissa om jag längtar.

Önskar dig en härlig söndag!

Anonym sa...

Green grape är så himla god, jag hade den förra sommaren.
Spännande med bocktörne, färska bär måste ju överträffa de torkade gojibären?

LINDA sa...

Håller med helt och fullt. OCh så är det så skönt att vara ute i ljuset! Hoppas din söndag också var härlig!!

Det ska bli spännande att testa green grape - har hört att den ska vara god från flera håll. Och bocktörne ska verkligen bli spännande - älskar gojibär!!!

Ha en bra vecka!
//Linda