18 februari 2012

Godaste tomaterna sådda

Jag har just sått tomater och känner mig väldigt tacksam för tomatrecensionerna jag skrev i somras. Har fröer till många olika sorter och minns definitivt inte vilka som var godast och vilka jag bestämde mig för att inte odla igen. Men nu har jag läst och sått de godaste. Röda: incas, sunstream, vildtomat. Gula: sunbelle, golden sunrise, yellow pearshaped.

Funderar på om jag ska testa någon ny sort också. Har inte bestämt mig än. Någon som har tips på extra god tomatsort?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min återkommande favvis är helt klart coctailtomaten Sungold. Oöverträffad sötma och tropisk smak - alla som smakar den blir helt sålda.
Du som har växthus kan säkert odla bifftomat med framgång också. Jag provade Brandywine förra året och även om skörden blev liten (odlade utomhus) var smaken helt FANTASTISK!

LINDA sa...

Tack för tipset! Måste testa den tomaten också. Blundar och låter bli att räkna efter hur många tomater jag har plats för ...

Brandywine har jag hört ska vara god. Men jag tycker inte att det har blivit något bra med bifftomater. Säkert jag som gör något fel. I de fall jag har testat har skörden blivit så liten. Men kanske ... ;)

Ha det så gott!
//Linda

Linda Färnevik sa...

Nu är jag sent ute, men mina favoriter är sungold och black sweet cherry. Båda intensiva, men väldigt olika varandra, i smaken!

LINDA sa...

Tack för tipsen. Sungold är en av sorterna jag testar i år :)

//Linda