20 december 2018

Kan inte hålla mig


Ledig dag. Gråväder ute. Egentligen hade jag tänkt läsa bok framför brasan hela dagen med endast ett avbrott för hot stone-massage vid lunchtid. Men vad gör man när man vaknar och fingrarna kliar av odlarlust? Jo, man går ut i sin bod, fyller små krukor med jord och slår igång odlingsstationens lysrör. Här kommer året att både sluta och böra med spirande grönska.

Dagens sådd: baby leaf gourmet, basilika, blomman för dagen, dill – como och bouquet, drivhusgurkan vert petit de paris, luktärt royal mix, mangold bright lights, paprikan mini bell mixed, spenat toucan, tomat – tiny tim, tumbling tom red, vilma, whippersnapper och vanliga gula ärter till smörgåspålägg.

5 kommentarer:

Gunilla Teckenberg sa...

Det gjorde du alldeles rätt i! Att följa de små groddarna när de startar sitt liv är lika spännande som vilken detektivroman som helst.

Lycka till med dina frösådder!

Hälsar
/Gunilla

Lena i Wales sa...

Beundrar din entusiasm!
God Jul! Nadolig Llawen från Wales

Meta sa...

Odlingen den ligger allt i träda just nu inte bara för att det är vinter utan att vi har så mycket annat vi vill bli kar med men lycka till med dina odlingar. lusten kommer nog i vår även här. Jo du jag tänker på dig och när ni var här det var så kul att få lära känna er lite mer. Jag är nog mer aktiv på instagram än här just nu det tar inte så lång tid. Vill du se vad vi pysslar med så finns det ju där.
Önskar dig en fin och skön Jul
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Håller med! Nu kliar det i fingrarna :) Frökatalogerna har kommit och jag bara längtar...
Ha en fortsatt fin julhelg!
Kram Titti

Lena i Wales sa...

Gott Nytt År!