20 november 2015

Äntligen snö!


Det snöade i går kväll när jag körde hem från en trevlig middag med en före detta kollega. Och till min stora glädje är trädgården vit nu på morgonen. Termometern visar tre minus och jag är kompledig och får vara hemma hela dagen. Jag har skalat räkor till en frukostmacka som ska ätas i sängen, bullat upp med isländsk lakrits och julmust lagrad på calvadosfat samt en julig bok. Dessutom har jag ett pepparkakshus att dekorera, så det här lär bli en riktigt mysig dag. Nu ska jag krypa tillbaka ner i sängen en stund medan brasan värmer upp vinterträdgården. Lycka!

5 kommentarer:

Anita sa...

Men, har ni fått snö! Inte en flinga här. Bara regn hela dagen igår. Däremot har vi minusgrader. Det låter som om du kommer att få en riktigt mysig dag. Och julmust lagrad på calvadosfat. Det låter något det. Det har jag aldrig hört talas om. Brukar köpa Apotekarns på ICA ;)

Ha en riktigt skön dag! Och en riktigt skön helg!

Kram Anita

lavendia sa...

Vilken morgon. Min frukost intogs också i sängen, men mer vanligt, fil, smörgås och kaffe.
Här fanns det uns av snö imorse då jag hämtade tidningen. / Britt

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Åh underbara snö! Kan den komma hit med en sväng, tack :) Min frukost intog vid köksbordet men det lär bli mycket mys vid brasan i dag. Underbart skönt å vara ledig och även har en hel helg fri med! I regel när jag har en ledig dag i vecka så innebär det jobb helg men inte denna gång :D

Ha en riktigt skön helg!

Zäta sa...

Jag är med dig i tanken och myser! I verkligenheten sitter jag på jobbet men kollegan kom just och gav mig en Pågens saffranssnurra så det går ingen nöd på mig.

Lotta sa...

Snacka om myspys!!!! Här är det minsann grönt :-( Nu blev jag inspirerad att göra en deg för jag vill också baka pepparkakshus! Trevlig helg! Kram Lotta (Jag är oerhört lycklig över att A han hem från Bamako precis innan kidnappningsdramat drog igång...)