21 juni 2015

På nya äventyr


Packar det sista, vattnar, har gått igenom tomatplantorna och snott alla tjuvar. Skriver lista till maken om vad som ska vattnas och hur, att fuchsian i vinterträdgården måste skötas om extra mycket, påminnelse om att öppna växthuset om morgnarna och att plocka mördarsniglar före sängdags.

Om några timmar bär det i väg till England och vackra trädgårdar tillsammans med Marie som jag åkte med förra året och tre andra som jag inte har träffat tidigare. Gemensamt: brinnande trädgårdsintresse. Det ska bli så roligt. Håll tummarna för solsken och minimalt med regn.

6 kommentarer:

lavendia sa...

Ha det gott på er trädgårdsresa och måtte maken orka med vattning och snigelplock. / Britt

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ojoj, stort ansvar på gubben hoppas för hans skull att han klara av att följa instruktionerna ;) Jag hoppas också att ni får en härlig, inspirerande resa med sol över er eller i alla fall uppehåll. ser fram emot dina berättelser från resan när du kommer hem :)

Evas Kvarnaro sa...

Vad kul ! Blev riktigt avund på dig nu.
Önskar en skön trevligt resa.
Må väl / Eva

Lotta sa...

Ha det så himla kul och ta massor av bilder som vi kan dregla över när du kommer hem! Kram Lotta

Anita sa...

Oj, lyckliga du som ska åka till England :) Hoppas du får se många fina trädgårdar och att solen ler mot dig. Såg din fråga hos mig om rovkvalstren mot spinn. Jag köpte dom via Wexthuset.

Ha en underbar resa!

Kram Anita

Meta sa...

Önskar dig en fin resa och härligt väder.
Kram Meta