25 augusti 2014

Dagens sista strålar

Dagen har varit bultande huvudvärk från början till slut. Efter jobbet hade jag ingen energi alls och somnade som en stock. När jag vaknade var himlen så vacker att jag inte kunde sluta stirra – kritvita solupplysta moln blandade med mörkgrå mot knallblå himmel. Tyvärr lyckades det regna samtidigt, så jag blev kvar inomhus.

När det väl slutade regna planterade jag om min pink tiger-chili och slog mig sedan ner på en varm dyna i min röda solstol och svepte ett lapptäcke om mig. Så fantastiskt skönt! I särklass bästa stunden den här dagen.

Stunden var kanske inte längre än en kvart, men jag tror att den gjorde hela min dag och lyser fortfarande som små guldstrimmor i hjärtat.

6 kommentarer:

Meta sa...

Ibland är de små lyckliga stunderna guld värda.
Ha en skön kväll
Kram Meta

Zäta sa...

Så skönt att du fick avsluta en annars eländig dag med en så fin stund!

Jag avslutade min dag med en bit äppelpaj som maken hittade i frysen när han (förhoppningsvis) lagade vår kyl- och frys. Den var säkert ett år gammal och inte det godaste jag ätit men med lite vaniljsås så slank den när alldeles för lätt ;-)

lavendia sa...

Fint skrivet. Du skriver bra.

Anita sa...

Stackare! Huvudvärk är inte roligt. Jag har precis hämtat mig efter ett migränanfall som varat i tre dygn. Och jag säger som Britt, du skriver så fint och poetiskt och din bild andas också poesi. Små guldstrimmor i hjärtat ... jättevackert.

Tack också för dina fina ord hos mig. Jag tycker också det är synd att vi inte bor närmare varandra. Just nu håller jag på och gör tomat och paprikasoppa igen förresten. Jag känner hur dofterna börjar sprida sig :)

Hoppas du får en fin kväll!

Kram Anita

LÁrt de Vivre sa...

De där små stunderna man får som värmer ens hjärta, det är de stunder som man ska ta tillvara på länge

kram Kajsa

Anonym sa...

Huvudvärd, usch! Ibland är det bra att bara koppla av säjer min man till mej och jag lovar att försöka och ibland lyckas jag!