30 maj 2014

Kontor i växthuset

I går när jag dammsög växthuset så blev jag lite vemodig. Jag sitter inte här på samma sätt sedan vi byggde vinterträdgården. Det är så synd för i växthuset känns det mer utomhus än där inne.

Men, i eftermiddag får växthuset fungera som kontor åt mig. Jag har gjort en intervju alldeles för långt bort från redaktionen och inne i huset är maken, som är ledig, i full färd med att laga mat och tårta till släkten som ska fira honom i morgon när han fyller år. Så nu efter lunchen blir det här min arbetsplats.

Katten får vara med och sova i stolen mitt emot eller i sin korg. Så mysigt! Fåglarna sjunger, det smattrar lite smått mot taket och blir det kallt så tänder jag kaminen. Nu ska jag skriva så att fingrarna glöder för i dag måste allting på min lista bli färdigt eftersom jag ska på fotokurs i Kalmar nästa vecka.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig arbetsplats :-) Det kommer säkert att gå bra att skriva i en så inspirerande miljö :-)

Trevlig helg!

Lotta sa...

Så mysigt med kontor i v-huset, mitt är nu så fullt att jag knappt kommer in...Till kvällens förrätt blir det en "vit" paprika från dig samt en lila chili! Häls och gratta och hoppas ni får en trevlig fest med fint väder.
Här kommer sonen + flickvän hem och i morron ska vi på stor fest 25 + 50, kul att de (vännerna) firar tillsammans så man får träffa alla ungdomar som hängde i huset när de var små! Kram Lotta

Anita sa...

Ser ut som en riktigt skön arbetsplats ... och med en spinnande katt som sällskap, kan inte blir bättre. Och pelargonen är jättesnygg. Riktigt regnigt idag men inte lika blåsigt som igår. På söndag så ska det bli lite sommar igen. Spännande med fotokurs :)

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Anita

Felix sa...

Sämre arbetsplats kan man ha... ;-) Så mysigt du har i växthuset!

Sommarhälsningar
Elisabet

Meta sa...

Det ser trevligt och inspirerande ut i ditt växthus.
Lycka till med göromålen och kursen i Kalmar och du gratta mannen från mig!
Önskar dig en fin helg
Kram Meta

Anonym sa...

En trevlig arbetsplats betyder så mycket. Jag sitter och jobbar och tittar ut över min vackra utsikt. VAd härligt!