29 mars 2014

Tranor och växthuspremiär

Det blir inget besök vid Hornborgasjön i år, men vad gör väl det när jag vaknar och upptäcker ett tranpar på åkern?
Solen vräker ner från himlen efter en kall natt och trots att jag i veckan flera gånger har sagt att jag inte tänker öppna växthuset, utan låta allting förbli i vinterträdgården så länge det är flera minus på nätterna, så får det nog bli växthuspremiär i dag. Ut med stolar och bord och in med kuvöser och kafégrupp.

PS! Har blogger gjort något med bildhanteringen? Bilderna ser inte längre ut som i datorn när de hamnar på bloggen. Någon som har märkt liknande tendenser hos sig?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har också märkt en förändring på vissa bilder, det blir inte rätt färg????? Kolla in dina plantor på min blogg :-)
Hade också lite funderingar på växthuset men det får nog vänta lite iallafall...sår nog lite där bara.
ha en riktigt kanonhelg, vi hörs ang tisdag (jag har hundkurs till 15.30)
Kram.

lavendia sa...

Kul med tranpar inpå knuten. Fin bild du lyckades få. Har lika fint väder här.
Inte tänkt på det med bildkvaliteten. Fin helg på dig!

lavendia sa...

Vi pratade klippning av lavendel en gång. Idag har jag klippt mina. Det får bära eller brista.

Anita sa...

Jag har också sett ett tranpar. Såg det igår på en åker. Sa samma sak, behöver inte besöka Hornborgasjön i år :) Har aldrig gjort något besök där men funderar faktiskt kraftigt på att göra det, kanske nästa år.

Det har varit helt ljuvligt väder här också idag. Riktig härlig vårvärme.

Blogger har jag ju inte så där kan jag inte hjälpa till. Men däremot kan jag säga att din tranbild är fantastisk när jag förstorar upp den!

Kram Anita