23 februari 2014

Vid Vätterns strand

I onsdags åt jag lunch hos Lotta som har bloggen Vid Vätterns strand. Vi skulle byta chiliplantor också, men hur får man med sig plantorna ut i kylan och blåsten utan att de kommer fram halvdöda? Grunnade på det en bra stund innan jag till slut kom att tänka på kattlådan vi inte använder – fick höra att en katt absolut måste ha två lådor när vi skaffade vår katt, men det hade inte hon hört talas om …

Kattlådan visade sig vara perfekt – den ger ordentligt skydd och är så hög att plantorna får plats på höjden. Fast katten var lite konfunderad och det kändes märkligt att köra omkring med en kattlåda i passagerarsätet – hade hela tiden en känsla av att katten satt där i.

6 kommentarer:

lavendia sa...

Ett litet reseväxthus - kattlådan var ju ypperlig.
Vad kul med litet växtutbyte.

Högagärde sa...

Härligt när man hittar saker med dubbla funktioner så att man inte behöver skaffa nytt jämt. Här har jag inte sått något än. Väntar fortfarande på att min beställning ska komma med posten men nu ger jag snart upp och köper nya frön.

Elisabeth

Lotta sa...

Jag är så glad för alla fina plantor du gav mig och ser fram emot att få provsmaka!!
Ha det så gott!
Kram Lotta

Veronica sa...

Det var ju ett smart skydd till de små!
Och dina nattliga solar i fredags var så goda som en "dags-sol"

Kram

Meta sa...

Du är bar på att lösa problem du, katten ser allt ut att vilja följa med ser jag. söt den är.
ha en fin dag
Kram Meta

Anita sa...

Dina chiliplantor ser väldigt fina ut. Mina växer också så det knakar. Tror aldrig dom varit så kraftiga som i år. Massor av knoppar redan. De flesta tar jag bort men några får vara kvar så att jag kan njuta av tidig skörd. Ska välja ut några fina plantor av några sorter som jag snart ska plantera om och ställa i köksfönstret. Brukar göra det varje år, det är från dom jag får min tidiga skörd :)

Kram Anita