2 februari 2014

Töväder och en viss tvekan


Min isprinsessa finns inte mer. Hon tappade huvudet under natten och alla de små chilisarna hon hade i munnen trillade bort. Av kronan återstår endast spillror. Det gör inte så mycket. Däremot vill jag protestera mot att snötäcket sjunker ihop. Jag vill få ha kvar snön till mitten av mars. Sedan kan det få bli vår. Kladdiga gräsmattor och smutsiga vägar är ingen jag traktar efter.

Ute är det jämngrått. Jag har gjort i ordning ett stort pluggbrätte så att det bara är att så. Men nu tvekar jag och tänker att det kanske är dumt. Det är ju trots allt bara början av februari. Ska jag vara klok och vänta, eller ska jag så i alla fall – det är frågan.

6 kommentarer:

lavendia sa...

Ska snön ner, så tycker jag också att den ska ligga kvar. Inte så här.
Men isprinsessan var söt så länge hon inte tappade huvudet. Fin tiara och nästan harfötter. Och litet nonchig med armarna i kors.

Meta sa...

Den frågan kan jag inte lösa till dig, men jag skulle inte så just nu det är sååå dåligt ljus, plantorna blir bara långa och gängliga, Ha tålamod.
Ha en skön söndag
kram Meta

lavendia sa...

Angående Färöarna. Min man var med i en förening, som hade samarbete med länderna i Norden. Och jag kunde åka med en gång. Mycket annorlunda och roligt att ha varit där. Även Island besökte vi en gång.

Charlotta sa...

Det är lätt att tappa huvudet när man ivrar efter något... ;) Kan det vara så att isprinsessan vill säga till dig att du inte ska springa iväg med dina frösådder alltför ivrigt? Men jag läste för inte så länge sedan att vi oftast sår för sent...? (Ja inte jag då, eftersom jag oftast inte sår alls) Men det beror säkert på vad det är för frön. Och framför allt om du har belysning att ge dina små plantor.

Ha en fin dag!
Kram Charlotta

Törnrosa sa...

Åh, vilken helt underbar isprinsessa! Måtte det sluta töa!!!
Ha det bra.
Kram

Anita sa...

Stackars isprinsessan :(

Ja fy vilket obehagligt väder det är. Här har det varit 4 plusgrader och regn! Jag vill ha snö i rabatterna för att skydda växterna. Nu kommer det att bli sjöar och sedan fryser det väl på. Det är inte alls bra . Jag håller till bland mina chiliplantor i den artificiella solen i mitt växtrum. 59 plantor är nu omskolade. Pust!

Kram Anita