2 november 2013

Det blev en trädgårdsdag i alla fall

Nej, jag kunde inte hålla mig inomhus. Jag bakade muffins och när de var färdiga tittade solen fram. Så nu har jag tagit hand om ett 30-tal dahliaknölar, rensat bort all vissen sparris samt det ogräs som fanns i bäddarna, gjort i ordning pallkragarna där dahlior och ringblommor växte och klippt bort pionernas stänglar. Till slut tog jag mig an päronträdet och beskar det. Grenarna får ligga kvar på marken så att haren har något att kalasa på. Jag passade också på att hänga upp fågelmatarna jag köpte häromdagen. Hoppas att fåglarna snart vågar sig fram när jag inte längre härjar omkring och stör.
 
 
 
 
 
 




Som belöning för allt jobb – som i och för sig var så trevligt att det var en belöning i sig – fick jag en fantastiskt fin solnedgång att njuta av. Maken var visserligen inte så jätteimponerad när jag grabbade tag i kameran och sprang ut i trädgården barfota, men än är det ju faktiskt inte snö.


http://writingsofmaria.com/orange-you-glad-its-friday-62/

2 kommentarer:

Anita sa...

Så du har tagit hand om dahliaknölarna nu, det var duktigt ;) Vilken häftig solnedgång och vilken häftig dimbild i "Kallt i natt" -inlägget. Vi hade också dimma men temperaturen stannade på ett par plusgrader. Ingen frost i sikte ännu. Här blir det lite trädgårdsjobb idag. Azaleorna ska inhägnas inför vintern för att stå emot de glupska rådjuren.

Ha en bra söndag!

Kram Anita

LINDA sa...

Ja, visst blev det coolt! Kallt blev det också, fast svalast var det i går natt då det blev minusgrader.


Kram
//Linda