16 november 2013

Äntligen en chili för mig

Jag är så glad för den här helt otroligt fina chilin som jag har fått av Stig med bloggen Chili – grill & goda drycker!

För mig har chili bara varit starkt. Jag har inte förstått när folk har pratat om chili med fruktig smak. Men precis som Stig förutspådde är det här en chili som passar mig perfekt – den är stark, men inte värre än att jag kan äta en frukt rakt upp och ner – och dessutom smakar den gott. För att inte tala om doften. Biter jag i en frukt så doftar snart halva huset av den här fantastiska habanero bellaforman.

I kväll blir det krabbfest här hos oss. Jag tänker bjuda på musslor till förrätt och hoppas att de ska bli extra goda med en hackad bellaforma i grytan.

4 kommentarer:

Meta sa...

Har tänkt som du men då kanske det finns hopp även för mig.
ha en fin fest
Kram Meta

Anita sa...

Så roligt att du hittat en chili för dig. Men jag måste säga att den jag fick frön från dig av är en av mina favoriter. Jag har sparat frön för den måste jag ha nästa år också. Chili är ju inte bara härliga att ha i mat, dom är ju dessutom vackra växter. Hoppas din Blue Christmas blev färgglad och fin (fast jag tror du tycker frukterna är lite för starka, dom kan vara bra ilskna ;).

Gillar bilden förresten på Riva och chilin. Riva ser inte så stor ut bredvid den men hon ser ut att trivas. Kan tänka mig att uterummet blir en ny favoritplats både för chiliplantan och Riva.

Hoppas ni får en lyckad krabbfest och att musselförrätten med chili i blir riktigt god!

Kram Anita

Mia H sa...

Åh, det där är min favorit också (även den härstammar från Stig) mina blev dock med lite styrka i år, hoppas det bara var nån konstig tillfällighet, nästa år blir det många plantor av den :)
/ Mia , Åland

Maria sa...

Detta läser jag nu....hum kan nog vara något. Hur får man tag på denna "planta" ?
Kram igen från Maria