1 augusti 2013

En egen echinacea

Då, det där första året jag odlade, när jag var lika entusiastisk som en hundvalp och trodde att allt jag sådde skulle gro, då sådde jag echinaceor. Jag blev väldigt besviken när det bara blev en endaste planta och drog slutsatsen att det är svårt att dra upp echinaceor från frö.

Nu misstänker jag att jag fick dåligt utsäde. Gamla fröer som inte var tillräckligt färska för att orka med. Beviset finns i rabatten där det finns mängder med självsådda småplantor. Den första har gått i blom och jag är förtjust över att ha fått en violett echinacea. Tänk att även dessa blommor är så där härlig promiskuösa!

2 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Jättevacker :).

Jag har inget recept på chilimarmelad, jag tänkte experimentera lite. Kommer bara ihåg att de en gång på nobelmiddagen blev serverade det på ngt vis, och det lät så himla gott! Och då tänkte jag att det nog är smarrigt till ostbricka. Jag tänkte bara ta vilket marmelad recept som helst och försöka utgå ifrån det :).

Kram Malin

LINDA sa...

Om du lyckas så får du mer än gärna berätta hur det gick :)

Kram
//Linda