25 juni 2013

Mystiska försvinnanden

I går kväll fattade jag ingenting. Jag grejade i trädgården från hemkomst till läggdags och blev visst lite virrig. Trodde jag i alla fall. Satte pluggplantor av mizuna, pac choi, green wave och kailan i krukor och ställde dem på golvet i boden. När jag kom tillbaka en timma senare upptäckte jag att det endast satt tre kailanplantor i krukan där det skulle vara åtminstone tio. Tänkte att jag måste ha varit disträ när jag planterade. Sedan tittade jag närmare och upptäckte en stjälk utan blad. Hm … försökte lista ut vad som är litet nog för att ta sig in genom stängda fönster och stort nog för att glupa i sig så mycket kailan. En kvart senare kom jag på det … maken i maskopi med kaninen. Maken klippte gräsmattan och skulle flytta kaninburen. För kaninens säkerhet fick den vara i boden under burflytten. Kunde inte låta bli att skratta när jag tänkte på vilken primörmåltid Snutten fick sig så där framåt kvällningen.

Inga kommentarer: