13 oktober 2012

Kli i fingrarna

Jag är knäpp. Så måste det vara. Trädgården är nästan helt och hållet rensad, ansad, omstoppad inför vintern och jag drog en lättnadens suck så sent som i går. Och så vaknar jag med kli i fingrarna och en oerhörd längtan efter fröer och efter att få börja odla igen. Solrosor, chili, brysselkål, nya tomatsorter, astrar. Vill inget hellre än att frökatalogerna ska dimpa ner i brevlådan så att jag får börja bläddra och drömma och planera. Kanske borde stoppa ner några fröer i jorden bara för att få se dem spira …

2 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Den känslan känner jag igen.Men det finns ju rätt mycket som man kan så på hösten .Så du får väl jaga rätt på några påsar frö och testa.MVH

LINDA sa...

Jag har sått penséer och har dem under lysrör inomhus. Får se hur det går. Hade tänkt komma igång tidigare för att få penséer till jul, men det kan jag nog glömma. Ska i alla fall blir spännande :)

Kram
//Linda