13 september 2012

De skulle ju vara gröna!

Jag har väntat och väntat och väntat på att de stora tomaterna på min mittersta planta ska börja rodna. Vill ju smaka. Men så häromdagen insåg jag mitt misstag. Tomaten heter ju Green Zebra. Den ska inte bli röd. Den ska ätas grön. Så nu har jag tre övermogna, spruckna tomater. En åt jag upp – den var riktigt god för att vara övermogen. Nu står mitt hopp till tomaterna längre upp på plantan. Hoppas att de ska hinna mogna alldeles lagom så att jag får smaka den här sorten – den är ju ny för mig.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Så kan det gå! Det hade varit typiskt mig oxå....

Må gott!

Lenas trädgård sa...

Ja, så det kan bli! men goda är de väl trots att de är röda, eller hur? Oj, vad tomater det blivit i år - även hos mig! Njuter varje dag, hinner inte äta upp, så jag tar med till jobbet!
Ha det bra! Lena

Anonym sa...

Har haft Green Zebra i flera år så det är en favorit. Den är godast när den är gul upptill.
Anita

LINDA sa...

Tack för tipset! Trodde att jag hade svarat här, men jag måste ha skrivit och sedan glömt att publicera kommentaren :/

Trevlig helg!
//Linda