2 april 2012

Delad glädje

I dag gjorde jag en läsare glad. Hon ringde i fredags och berättade att hon hade läst en krönika där jag (bland annat) skrev om fröerna till tomaten whippersnapper. Hon hade sökt efter dem med ljus och lykta, eftersom hon behövde en "snabb" tomat. Hon ville så gärna odla tomater som barnbarnen kunde äta, men hennes tomater hann aldrig mogna i tid. Så jag lovade henne en av mina plantor och i dag kom hon till tidningen för att hämta den. Hon hade gjort i ordning ett litet kuvert med bubbelplast att sätta över krukan på vägen hem. Hoppas att tomaten ger frukt nu och att hon får dela den med barnbarnen. Tack för fröerna, Marie Onäng – de sprider delad glädje :)

3 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Vad glad jag blir att höra att att damen får glädja sina barnbarn via dig - precis som det ska vara.
Som vanligt har jag förodlat alldeles för många tomatplantor och kunde därmed ta 50 med plantor Whippersnapper, Red Balconi och Cheerio med till jobbet idag. De fösvann i ett nafs under glada tillrop - sann odlarglädje! Kram Mimmi

trädgårdsdrömmar sa...

Visst är det roligt när man kan dela med sig.Så länge jag jobbade så tog jag med massor med tomater till jobbet då när de var klara att äta.Det var populärt ska jag tala om.MVH

LINDA sa...

Oj, oj, oj - så många plantor!!! Det var det värsta - impad. Förstår att de gick åt snabbt :)

Och ja, det är roligt att dela med sig. Inte minst av hemodlade tomater - finns ju knappt något godare :)

Kram
//Linda