29 februari 2012

På teve just nu

Pratade precis med mamma i telefonen. Hon tipsar om att det just börjar ett nytt trädgårdsprogram i SVT2. ”Den njutbara trädgården” med Alys Fowler. Jag är jätteförtjust i Alys Fowler i bokform, så nu ska det bli spännande.

Åh – det här var precis min typ av trädgårdsprogram. Äntligen någon som faktiskt odlar grönsaker och som skitar ner fingrarna. Det bästa sedan Mandelmann syntes i rutan. Och så blir jag lite självnöjd när hon tipsar om att odla ärtskott från ”gula soppärter”. Precis samma tips som jag hade i min ”Lindas täppa” i tidningen i torsdags.

Ska nog leta fram Alys bok ”Slow Gardening” och lägga mig lite extra tidigt. En riktig mysstund före John Blund.

Foto: Lånad bild

3 kommentarer:

kajo sa...

Jag gillar också Alys. Och hönorna Gertrude och Alice. :-) Finns en bra bok som heter "Höns i trädgård" av Karin N-nånting. Där står också hur man avlivar hönan om den blir sjuk eller man tänker äta upp den. Och det är just där haken sitter...

LINDA sa...

Jag hälsar på grannens hönor och passar dem då och då när det behövs. Önskar att jag bodde ännu lite närmare, så att grannens hönor kunde gå fel och sprätta omkring i min trädgård. Den där andra sidan vill jag helst inte veta av :(

Kram
//Linda

annasaramaria sa...

Tack för tipset! Jag har just tittat på programmet på Svtplay och tyckte det var jätte mysigt och det passade mig perfekt. Nu ser jag fram emot program 2 som är i kväll!!