2 april 2011

Big Baby

Dumma kroppskrälle! Varför orkar du inte mer? Kom igen nu då!!!

Nä, kroppen lyssnar inte alls på mig. Den tycker att utflyttningen till växthuset är mer än nog. Nu får det räcka, säger den och går in till soffan för en tupplur. När jag väl lyckas få ut den i trädgården igen tycker den att det är kallt och börjar skrika efter choklad, brasa och ett hett bad med skumbubblor i. Kroppen vinner igen. Trots att jag inte alls har hunnit så de där broccolifröerna jag så gärna ville få ner i jorden. De röda luktärterna ligger också kvar i sin påse.

Men jag kan ju alla fall titta ut mot växthuset och se de båda odlingstunnlarna som står uppställda där ute och det lilla miniväxthuset med alla mina dahlior. Får ta i med nya krafter i morgon. Då kanske jag till och med orkar lyfta kameran och knäppa en bild.

2 kommentarer:

Virre sa...

Man vill mkt men ibland så finns helt enkelt inte orken. det sköna med trädgård är att den ändå nånstans är rätt förlåtande o tålmodig. Den väntar tills man sprudlar av energi igen!

Ha en fin lördag!

/Veronica

LINDA sa...

Du har alldeles, alldeles rätt!

Ha det så gott du också!
//Linda