6 februari 2011

Jag ska vinna kompostkampen!

Maken och jag är värdelösa när det gäller kompostering – trots att vi har en riktigt lyxig varmkompost i form av en tombola med två isolerade fack. I den ska det gå att förvandla köksavfall till jord på tre månader, men här skulle nog tre år ligga närmare sanningen. Vi får helt enkelt inte till det där finfina klimatet då det riktigt ångar om tombolan.

Men i går kläckte jag en idé. Vi är ju två. Och facken är två. Tävling!!! Så nu ska vi ansvara för var sitt fack. Vi får stoppa i vad vi vill i våra respektive fack och först till jord vinner. Gissa vem som ska läsa på lite extra om vad som får det att hetta till i komposten!

4 kommentarer:

Lizette sa...

haha, vilken bra idé att ha tävling. jag har tyvärr ingen bra kompost än. men jag funderar på att bygga en i sommar, eller rättare sagt, jag bara måste göra det.. vet bara inte om jag ska bygga i trä eller i lekablock, hänger lite på kostnaden..

ha det gott..

Sabina sa...

Jag hejar på! jag älskar min kompost. Just för tillfället så mår den tyvärr inte så bra, jag har inte haft strö hemma på länge, så den är jätteblöt. Jag hoppas att den mår lite bättre när jag har matat den med lite tort halm, om några dagar. Hur sköter ni eran?
/Sabina

Anonym sa...

Där satt den Linda - klart ni ska tävla! Attans vad det kommer att ryka ur komposten ;) - NYTTIGT och LYCKA TILL! /monica

LINDA sa...

Ha ha! Klara färdiga gå :) Vi insåg att vi nog får vänta lite grann, det är så fruset att vi knappt får upp "locken". Men så snart det bara är möjligt, går startskottet - och då ska jag vara redo med nya kunskaper! ;)

//Linda