14 juli 2010

För fult för fjärilarna

Fjärilsrabatten ser förskräcklig ut. Oj, oj. Att stoppa ner frön utan namn är vanskligt. Det kan bli vad som helst.

Okej, växterna är fina var för sig. Men tillsammans ser det ut som pytt i panna.

Små söta violer döljs bakom högväxta blommor.

Och så längst fram – krasse som bara vräker sig ut över kanten och över andra blommor. Undrar om jag kan börja flytta om på saker och ting mitt under blomning?

Nästa år ska jag välja ut sorter som jag känner till och som passar ihop. Det gör förhoppningsvis både mig och fjärilarna gladare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig blomsterrabatt!
istället för att flytta om; kan du inte göra massor av fina buketter att ha inne med det som du kanske tycker passar minst?

på tal om rabetter... hur har du byggt rådan du har som rabatt? är det sammanförda pallkragar eller har du platsbyggd med virke så att säga?

kram thereze

LINDA sa...

Det är en variant. Ska kolla hur mycket stjälkar det finns. Tror att de flesta är rätt korta. Fjärilarna verkar inte så jätteintresserade. De har varit betydligt mer förtjusta i mina lupiner.

Det är halva pallkragar jag har använt till just den här rabatten. I överiga fall har jag använt "vanliga" pallkragar.

Kram
//Linda