8 juli 2010

En clown i betong

Det har blivit lite mer betonggjutning. Ville så gärna testa att göra en kruka. Och jag är så nöjd med resultatet. Gjorde blandningen lite lösare än när jag gjöt bladet och så var jag noga med att smörja in både ytter- och innerhink med matolja innan jag hällde på betongen.

Hoppas att min fuchsia denticulata ska trivas och börja blomma. Häftigare och färggladare fuchsia finns nästan inte. Om jag fick ge den ett svenskt namn, så skulle jag nog kalla den för clownfuchsia.

2 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Jättefin! Nu blev jag lite sugen på att gjuta kruka, jag också... Hur har du gjort, har den ngt dräneringshål i botten?

LINDA sa...

;) Jag gjorde en lite lösare "smet" än till rabarberbladet. Använde två raka hinkar. Båda fick en rejäl omgång med matolja. Hällde betong i ena hinken och tryckte ner den andra mitt i. Tyngade ner den med stenar. Tyvärr ingen hål i botten. Har inte riktigt löst det problemet. Funderade på att borra upp ett hål, men är rädd att krukan kommer att spricka.

Lycka till och berätta gärna hur det gick om du bestämmer dig för att gjuta.

Solsken
//Linda