29 juni 2010

Nu är det sommar!

Vilken eftermiddag! Tog ut lite komptid och var hemma redan vid fyra. Hade inte alls tänkt bada. Jag har inte riktigt trott på maken när han säger att det är skönt i vattnet. Men plötsligt hade jag fått på mig bikinin och stoppat termometern i badrocken. Och det var verkligen ljummet i vattnet. 23 grader vid bryggan. Fantastiskt!

När jag kom hem gick jag en runda i trädgården och mumsade i mig allt trevligt jag hittade: fem jordgubbar, två sockerärter, en solvarm gurka och en liten vildtomat. Tänk – nu är det verkligen sommar på riktigt.

4 kommentarer:

Maggan sa...

Visst är det härligt nu! Efter cykeltur från jobbet tog jag fram min gamla härliga Baden-Baden. Placerade den i skuggan mellan fuchsiahyllan och hallonrabatten. Slumrade en stund med kvällstidningen på magen.
Det är så det ska vara när det är som sämst! Även jag stoppade några solvarma jordgubbar och smultron i munnen under kvällsvattningen. Kram från "myskmadran"

LINDA sa...

Låter alldeles alldeles underbart!

Har sprungit runt med myskmadran och försökt bestämma mig var den ska få bo. Kan inte riktigt bestämma mig. Men jag tror att det blir under flugsnapparens holk :o)

Kram och natti natti
//Linda

Linda Färnevik sa...

Oj vad långt dina grönsaker verkar ha kommit! Här dröjer det innan jag kan hugga in på sådana läckerbitar, får hålla till godo med morötter så länge, inte fy skam det heller dock.

LINDA sa...

Ja, en del har verkligen kommit långt. Men mina morötter är inte så tjocka. Som feta långfingrar, ungefär. Och jag kan tyvärr inte låta bli att dra upp - jag måste ju kolla om de är klara ;o)

Solsken
//Linda