27 mars 2010

Dags för burar

Hoppade nästan högt i går morse när jag drog upp rullgardinen och fick se hjälpredorna som var i full gång precis utanför fönstret. Två rådjur och en rödhake mumsade ivrigt på alla solrosfrön under fågelbordet – en halvmeter från lökarna i rabatten. Ett av rådjuren passade dessutom på att smaka på adventsgranen som fortfarande står kvar i sitt hål. Strax intill sprätte en koltrasthane glatt bort löven som jag har lagt i en skyddande hög kring purpurhatten.

Inser så klart vartåt det här lutar, så i dag ska maken bocka armeringsjärn och spänna fast hönsnät.

Undrar om jag får ligga kvar i sängen under tiden? Det regnar ute och i går fick jag 16 kilo med senaste och näst senaste decenniets nummer av "Hemträdgården" samt rejäl en hög med "Allt om trädgård" av min trädgårdsmentor.


Inga kommentarer: