13 februari 2010

Katt- och plantvakt

Vaccinerade mig för ett par dagar sedan inför Afrikaresan maken och jag snart ska i väg på. Nu ligger jag hemma i sängen med svullen arm och feber och låter de små plantorna klara sig bäst de vill.

Men hur ska det gå för sådderna när jag är på semester? I veckan har solen gassat in genom vardagsrummet och gjort tillvaron riktigt svettig för de små liven.

Tur att jag har snälla föräldrar. Mamma, som till och med har tagit ett par dagars semester för att lilla Riva ska trivas, har lovat att även sådderna ska få bo hemma hos henne och pappa.

Måste bara komma på ett sätt att bli av med sorgmyggorna först. Före jul stoppade jag ner tändstickor i alla krukor, men det hjälpte inte helt och hållet.

2 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

men stackars dig..... fast det blir ju bra sedan - tänk när ni är på er resa! Härligt! Kanske hittar du något frö/liten planta att ta med hem?

Här börjar det fyllas på med såbytter på fönsterbrädan, i går såddes bl a tomaterna och lite andra frö, så snart blir det trångt ;) Fördelen med tomater är att de kan omplanteras djupt ned i nästa kruka då de bildar rötter från stammen.

♥, ha en skön söndag 8`)

LINDA sa...

Tack. I dag är det lite bättre.

Vi får se om jag hittar något odlingsbart på Kap Verde - dit vi ska. Det som växer där vill nog ha det rätt torrt och stekande. I alla fall sommartid. Men vem vet :)

Hoppas du har haft en skön söndag!
//Linda