22 november 2009

Piff och Puff

Ole dole doff …

Till slut bestämde jag mig för gran till växthuset och hittade den rätta nästan med en gång.

Årets granjakt gick faktiskt ovanligt smidigt. Vi behövde inte gå alls långt in efter hygges-
vägen innan vi hittade granar vi ville ta med oss hem. Så nu är det bara att vänta på advent. Och till jul finns en gran med rött band och namnlapp på.

Undrar bara vad mer jag har släpat hem? En hel del spindlar och tusenfotingar, kan jag tänka. Åh, tänk om jag kunde hitta Piff och Puff där inne bland barren. Hos mig får de väldigt gärna gå på nötknyckarjakt.

2 kommentarer:

Ewa Ä sa...

Vilken härlig tradition ni har. När hämtar ni granarna? Själva köper vi en stor fin gran av den som säljer utanför City Gross.

LINDA sa...

Vi brukar hämta julgranarna helgen före jul. Jag kan tycka att det är rätt bökigt att snava omkring på det där skogspartiet - blött och väldigt många hinder att ta sig över. Fast samtidigt är det lite mysigt.