12 juli 2009

Från tidning till kruka

För ett halvår sedan hade jag aldrig sett en krukmakare. Men så fick jag se den lilla tingesten på en kollegas skrivbord och ville genast ha en egen – trots att jag egentligen inte trodde att krukorna skulle bli speciellt bra.

Nu har jag köpt en krukmakare och använder den hela tiden. Det är definitivt ajöss med de små miniväxthusen jag hittills har sått i. I stället snurrar jag lite tidningspapper runt krukmakaren, vrider till och så vips – en färdig kruka.
Det allra bästa är att de små plantorna som tittar upp ur jorden inte skadas när jag planterar om dem i större krukor eller sätter dem i trädgårdslandet, eftersom jag gräver ner både kruka och sådd. Rötterna har inga problem med att leta sig ut och tidningspappret bryts ner efter en tid i jorden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fru J: I like! en oerhört smart grej!