19 november 2017

Växthuset är rent


Nu är växthuset rent och fint. Det enda som behöver göras innan den vita sittgruppen flyttar in för vintern är att beskära vindruvan. Jag får göra det någon dag i veckan.

Dessutom är vitlöken Alexandra sådd. Mamma frågade om jorden verkligen var frusen. Och nej, i eftermiddag var den inte det. Det är inte alltid man står böjd över trädgårdslandet när det är näst intill becksvart ute. Efter tips från Anita med bloggen de fyra blomsterhaven passade jag även på att göra fåror så att jag kan så morötter även om jorden fryser.

Toppen! Nu kan vi nog gå i vinteride – maken har ju till och med kört några varv både med trimmern och lövsugen samt bärgat näckrosorna. Tjo fadderittan jullov! (Eller vinterlov eller vad man nu ska kalla det – trädgårdslov, kanske ;)

2 kommentarer:

Carina sa...

Trädgårdslov var bra tänker jag. Inget tidsbundet i det utan något jag tar när jag känner mig färdig eller har lust :)

Gissat att snön la sig hos er också så småningom. Här är en vit och vacker värld - rätt svalt ser det ut och en guldig sol bland det vita :)

Kram, Carina

Meta sa...

Det där med rent växthus kan jag inte skryta med får nog bli till våren när vi ska byta lite rutor till hela jag har delade och de samlar sååå mycket skräp. Visst är det skönt med en vilopaus med odlandet för det är lite roligare då tycker jag. Vi kommer nog att vara på kolonin en hel del på våra lediga dagar i alla fall snickra får vi göra då så slipper vi i vår när jag vill gräva i stället.
Ha det gott i veckan
kram Meta