23 november 2017

Feng shui i trädgården

Rosa himmel och dimskyar. Gick en fantastiskt vacker promenad i gryningen och njöt av känslan av vår. I tisdags morse var det sju minus. I dag har vi haft åtta grader varmt. Det var så skönt att jag blev kvar ute nästan hela förmiddagen. Jag beskar vindruvan i växthuset och dammsög golvet så att utemöblerna kan flytta in. Därefter tog jag itu med ärt- och bönlandet. Jag rev bort allt visst och rensade bort ogräset. Därefter blev det samma sak med sparrislanden. Även de små pallkragarna med smultronplantor fick sig en omgång. Sist av allt drog jag bort de vissnade solrosorna ur rabatten. Vilken skillnad – lite naket, men inte ett dugg risigt och fult. Feng shui i trädgården!

5 kommentarer:

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Mmm.. det lät härligt med 8 grader. Här har väl mest regnat i mer eller mindre grad. Riktigt brungrått hela da'n. Hoppas på bättre i morron. Förstår att det känns fantastiskt bra efter att fått röjt.

Kram, Carina

Rost och rädisor sa...

Tack för den påminnelsen! Hade nästan förträngt beskärning av druva.
Här har växthuset en himla förmåga att fyllas på med både det ena och det andra på hösten. Trädgårdsmöbler och allt möjligt flyttar in som sen förstås måste ut igen på våren. Ser skönt ut med ett tomt växthus, som att börja skriva på ett vitt ark.
Trevlig helg
/Anette

HWIT BLOGG sa...

Härligt! Visst är det skönt när man fått det "städat" i trädgården :) Jag har lite kvar att göra innan jag tar lite vintervila...
Önskar dig fin lördag!
Kram från Titti

Lena i Wales sa...

Verkligen skillnad i temperatur. Det kanske inte gör så mycket att snön försvunnit, det är ju bara november!

Evas Kvarnaro sa...

Feng shui ska det vara, då mår man bäst.
Nu är det advent och tid för ljusterapi.
Må väl kram/ Eva