8 september 2014

Mer trädgårdsröj

Lördagens trädgårdsjobb var så roligt att det fortsatte i går.

Det som fanns kvar i växthuset stuvades om så att paprikaplantorna får riktigt mycket sol. Dessutom tvättade jag de smutsigaste rutorna och dammsög golvet. Nu är det så fint att jag nästan vill bjuda in grannarna.

Fast på sätt och vis gjorde jag det eftersom närmaste grannens mamma var på besök – hon gillar våra vindruvor och fick komma på självplock.

Jag plockade dessutom flera kilo som jag ska ta med mig till jobbet i dag – och trots att det verkligen är ett berg med druvor så ser det inte ut att ha minskat. Jag måste klippa ner druvan väldigt mycket för hur fint det än är med ett tak fullt med druvor så är det ganska opraktiskt. Och vem kan göra av med 200 klasar?

Nu ligger några på tork i örttorken tillsammans med chilisarna jag skördade i lördags. Visserligen har vi russin kvar både från förra och förrförra året, men några till kan väl inte skada?

6 kommentarer:

Meta sa...

Satt just och tittade på min druva och funderade om jag skulle plocka in av den. Vi äter lite varje dag men som då säger hur skall man kunna göra åt allt. Tack för tipset om russin.
Så härligt du kan lata dig i veckan nu när du jobbat på så i helgen
Här har vi regn idag så det blir inne göra idag.Det är torrt i landen så det dammar så detta gör gott för alla växter
Ha det gott
Kram Meta

Mia sa...

Säger som Meta hur ska man kunna göra av alla druvor. Undrar vilken tork du har och hur lång tid i torken druvorna behöver för att bli russin?

LÁrt de Vivre sa...

Egna russin...wow vad häftigt!!

Kram Kajsa

Rost och rädisor sa...

Så fantastisk och vilken lyx att kunna frossa i egna obesprutade druvor och russin. Är omåttligt avundsjuk.
Kram
Anette

Unknown sa...

Du kanske kan sälja en del? Ha en egen liten försäljning vid vägen? Kanske inte ger så mycket i inkomst men vinstocken kanske så att säga kan bidra till sin egen försörjning ;) . Hoppas ni har det bra!

Gunnel sa...

Torkar du själv russin? Det låter spännande. Är det lätt att lyckas med det? Kram