23 augusti 2014

Äppelpaj och höstning

Jag slutade tidigare i går och gav mig ut på vandring med en före detta kollega. Vi gick på klippor och tallmark bland ljung och med utsikt över sjöns alla vågor. Vindarna var ljumma och vi åt matsäck på släta hällar. Så härligt!

Jag tog vägen hem över skogen och tittade in hos ett par vänner i hopp om en kopp te. I stället blev jag inbjuden på middag och blev kvar hela kvällen. Dessutom fick jag med mig äpplen hem, så nu står en knäckig paj i ugnen.

Dagen ser rätt kulen ut. Jag är trött och har ingen större lust, men jag tror att jag ska börja hösta lite i trädgården. Det är så mycket som inte är fint längre. Om det vissna hamnar i komposten så kommer trädgården att se så mycket finare ut och vem vet – snart kanske solen kommer tillbaka och tar med sig mjuka sensommarvindar.

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Låter ändå som en mysig helg och knäckig äppelpaj säger man ju inte nej till. Här behöver äpplena mogna lite till.
Ha det så gott i veckan
Anette