7 juni 2014

Regn och åska

I går ägnade jag mig åt bad, bokläsning och tupplurar. Vet inte när jag sov så mycket senast. Men skönt var det.

I dag har jag lite mer energi, men vädret medger inte direkt några äventyr i trädgården.
 
Vi hann inte mer än vakna förrän åskan började skrälla.
 
Katten vill att husse stänger av den stora kranen.

När vi åt frukost passade en bärfis på att flyga in genom en dörr på glänt. Jag lovade att den skulle få stanna inomhus tills det har regnat över.

För min del får det bli växtvård inomhus i stället. Citron, mandarin, blyblomma och chili har börjat spreta till sig, så det blir ett varv med sekatören innan jag åter försjunker i min bok.

8 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Skönt med en dag innomhus också .Sitter och stickar ganska ofta trevligt pyssel när det regnar.
Kram.

Unknown sa...

Åskan verkar gå både här och där :-) Ganska lämpligt kanske, så att man hinner med lite inomhus sysslor också eller en välbehövlig vila ;)

Kram!

Meta sa...

Regn har vi fått men åskan slapp vi 10,mm i natt och lite till idag. Nu skiner solen och jag sitter här och vårdar ett stort bett som inte alls är bra.
Önskar dig en fin Pingsthelg
Kram Meta

Anonym sa...

Här skiner solen idag! Just nu i alla fall!

lavendia sa...

Det har varit väldigt omväxlande väder här också. Strålande sol och störtskurar.
Du är en riktig djurvän, som lät barfisen ta skydd mot regnet.

Frida sa...

Hej, så trevligt det var att ses idag! Det kanske blir fler gånger.
/Frida

Anita sa...

Men oj! Hade ni åska igår. Här har det inte kommit en regndroppe. Gillar den översta bilden! Fylld av dramatik. Och bärfisen blev nog väldigt glad att få tak över huvudet :)

Kram Anita

Anonym sa...

fantastic pointѕ аltogether, you just ǥained a
neԝ reader. What might you suggest about your poѕt that you just made some days ago?
Any positiνe?

Review my blog post :: mosaic tile epoxy grout