9 juni 2014

Stackars växter

Det är underbart nu! Vid femsnåret i morse var jag nere vid bryggan med schampo och tvål i högsta hugg. Så skönt att få bada i stället för att ställa sig i duschen!

Efter jobbet var jag snabb som en vessla med att trycka ner det jag behövde i badväskan.

Fast innan jag cyklade i väg öppnade jag vinterträdgården. Termometern visade 46,5 grader – tycker så synd om växterna. Det är nog läge att ställa ut de sista citrusväxterna och min stora, fina chili. Fast pelargonerna får vara kvar – annars blir det ju alldeles tomt. Dessutom verkar de klara ökenhettan och blommar väldigt fint när ingen väta faller på dem.

3 kommentarer:

Rosor och Akvileja sa...

Oj, vad varmt! Tur att du kan öppna upp lite fönster.
Härligt med en badturerna. Men jag vet inte om jag är så pigg det såå tidigt. Ha det bäst. Åsa

Lotta sa...

Härligt att kunna bada nu! Bollen är nån form av färsk ost med typ parmesan i - urgott! Hoppas vi kan ses snart. Kram lotta

Anita sa...

Så underbart det låter att möta dagen med ett bad i det fria. Förstår om växterna pustar, 46,5 grader är mycket. Vi har inte lika varmt i vårt uterum, brukar ligga runt 37 när det är som värst. Fast jag har de flesta av mina chilisar därinne. Dom verkar trivas i värmen. Dom som står utomhus blir aldrig lika fina. Fast man får ju vattna för jämnan förstås :)

Kram Anita