20 juni 2014

Glad midsommar!

I veckan har jag varit på trädgårdsresa i England tillsammans med en annan bloggare som jag inte hade träffat mer än fem minuter på Nordiska trädgårdar för två år sedan. Spännande och fantastiskt roligt!

Jag åkte nästan direkt efter auktionen i söndags kom hem natten till i går och hade tänkt skriva om det efter jobbet i går, men efter en åskskräll i går eftermiddag så saknar vi både telefon och internet. Nu har jag kopplat upp datorn mot mobiltelefonen, men jag har inte så mycket surf kvar på den, så det får blir ett kort inlägg och mer England en annan dag.

Så länge passar jag på att önska en glad midsommar! Hoppas att den blir strålande för oss alla! Kram

8 kommentarer:

lavendia sa...

Vad spännande och modigt att ge sig ut på bloggresa. Ser fram emot bilder från resan. Trevlig midsommar!

Anita sa...

Så roligt att du också varit i England. Ska bli spännande att höra vilken del och vilka trädgårdar ni besökte.

Hoppas ni får ordning på telefon och internet snart. Jag täckte tomater och potatis igår kväll för det var isande kallt i luften. Det blev inte frost men det var bara 2,5 grader så det var inte långt borta.

Ha en fortsatt skön midsommarhelg!

Kram Anita

Unknown sa...

Det lät som en riktigt rolig resa. Ser med spänning framemot att få läsa lite mer om den när du har möjlighet att skriva om den :-)

Önskar dig en fortsatt trevlig midsommarhelg!

Kram

Anonym sa...

Fortsatt trevlig midsommar! På resa till England, kanske nära mej? Ser fram emot bilderna!

Högagärde sa...

Det ska bli så spännande att få höra och framför allt se hur du haft det.

Ha det gott. Elisabeth

Unknown sa...

Vilken vacker vallmo! Ej sett den nyansen förut. Hoppas ni hade en riktigt fin midsommarhelg!

Rost och rädisor sa...

Låter spännande med Englandsresan. Ser jag fram emot att få läsa mer om.

Du undrade över sockerärtorna, dom förgroddes i mitten av april. Hälften toppade jag så de har två revor och är mycket lägre. De kommer också att blomma senare och förlänga säsongen något.
Kram
Anette

lavendia sa...

Både mullvadar och sorkar är söta. Hade man visst att det var mullvad så. De gör ingen större skada. Sorkarna äter potatis och rötter och kan göra mycket större skada. Vi har nog både ock. Vi har skogen intill. Varför kan de inte hålla sig där?