15 juni 2014

Fuchsiaauktion på Rockdala

I dag har jag varit på auktion på Rockdala. Jag hade egentligen inte tid, men jag misstänkte att det kunde vara sista auktionen som hålls där och jag har aldrig varit på någon – så det var nu eller aldrig.

Jag ropade in en Cammy Bob (bilden) som var sagolikt stor och hade riktigt kraftiga grenar och en jättefin Gudrun Kleinau – jag hade inte möjlighet att vara där i mer än en timma, så jag kände mig lite pinsam när jag var stolpade fram till förrättaren och frågade om hon möjligtvis kunde tänkte sig att hoppa framåt en aning bland plantorna och auktionera ut just Gudrun, men det var inga problem.

Dessutom passade jag på att titta in i växthuset och kom ut med tre pelargoner som också var riktigt kraftiga och fina – en engelsk pelargon som heter Garten Director Herman och stjärnpelargonerna Odensjö Eta Corina och Unicorn Lena Linderholm.

11 kommentarer:

lavendia sa...

Där har jag varit en gång. Kul ställe med MYCKET fuchsior. Vilka kap du gjorde!

lavendia sa...

Det var ju trist. Jag vinkar också.

Charlotta sa...

Härligt med fuchsior. Är en favorit hos mig, gillar den skuggiga norrsidan. :)

Lotta sa...

Så vacker, och vad spännande med auktion, Jag är väldigt nyfiken på pelargonerna! Hoppas på bilder.
Kram Lotta

Meta sa...

en Linderholm har jag också köpt där. den är jättefin. Vi var dit förra året men ropade inte in någon blomma bara tittade och hade roligt ändå.
Ha en fin början på midsommarveckan
Kram Meta

Högagärde sa...

Jag har aldrig varit där men man kanske kan hoppas på lite fler bilder därifrån..:-)

Rost och rädisor sa...

Låter trevligt med fuchiaauktion. Det har jag aldrig hört talas om förut.
Anette

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

En nyhet för mig också!! Låter väldigt trevligt. Tänk om jag bodde lite närmre. Fina inrop ser du ut att ha gjort. Gillar numera de med små, nätta ballerinakjolar mer än de stora blaffiga.

Kram, Carina

LÁrt de Vivre sa...

Vilken rolig loppis och fina fynd

Önskar dig en skön midsommar

kram Kajsa

Anita sa...

Grattis till inköpen! Cammy Bob var en riktig snygging. Gillar fuchsior med kraftiga stammar och upprättstående blommor.

Kram Anita

Anonym sa...

Fuchsior är så vackra. Här i Wales växer de som stora buskar i min trädgård. Jag har tur!