18 april 2014

Ren odlarlycka

Oj, oj, oj – i dag är det tvärtom.
 
Jag låg kvar i sängen rätt länge och tänkte på trädgården och nu har jag nästan hög puls över allt jag vill göra – skola om, avlusa, beskära, så, gräva, flytta, rensa, hämta jord, planera nytt land, tukta med mera med mera med mera.
 
Blir så ivrig att jag spänner mig och inser att jag måste tvinga mig själv att göra en sak i taget för att inte stå där med elva projekt och hela gräsmattan fulla av redskap när orken till slut tryter.
 
I vinterträdgården har pura vida slagit ut och det glädjer jag mig åt.

2 kommentarer:

lavendia sa...

Åh, har den redan slagit ut. Så fin!
Ibland blev jag så där att allt skulle göras först när jag var ung. Men det har jag vuxit ifrån. Hoppas du hinner riktigt mycket ändå och att vädret blir bra. Glad påsk, så tar vi ny kontakt senare.

Annica sa...

Vacker!