20 december 2013

Vilken julklapp!

Till jul dukar kulturredaktionen alltid upp ett stort bokbord av alla de böcker som varje år har ratats av recensenter. Det är rent otroligt hur många böcker som skickas till en tidningsredaktion. Och det känns rätt sorgligt med de böcker som även ratas på julbordet – det ligger ju trots allt en massa arbete bakom böckerna, för att inte tala om alla träd som tas ner i onödan.

Men hur som helst. Jag blev själaglad när jag längst in i ett hörn, underst i en bokhög, upptäckte Mandelmanns ”Självhushållning på Djupadal”. Ingen förstod nog mitt lilla glädjetjut eller kände att de hade velat hitta den först, men för mig var det en finfin julklapp som jag ska njuta av länge.

4 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Härligt att det var just du som hittade boken. Passar dig så bra.
Önskar dig en trevlig Adventshelg!

lavendia sa...

Den är nog intressant. Jag har tänkt åka dit någon gång, men är sällan åt det hållet. Det har ju varit program från deras trädgård på TV. Bland annat hade de ull som marktäckning mellan gångarna! Då har man rätt mycket ull.

Anita sa...

Bästa tänkbara! Skulle själv inte kunnat hålla tillbaka ett litet glädjetjut. Grattis till den fina julklappen!

Kram Anita

Högagärde sa...

God Jul på dig. Skriver en liten kommentar på ett"gammalt" inlägg.
Vilken härlig julklapp. Mandelmans har ju en fantastisk trädgård och så mycket att lära ut. Men kanske även recensenter är som de flesta av oss och faller för de vackra bilderna på utsidan. Kanske lite synd att boken ser ut som en läsebok från tidigt 1900-tal. Vilket bra boktips förresten. Jag hade helt missat den.

Ha en fortsatt fin julhelg.
Elisabeth