14 januari 2021

Vår i vinterträdgården

Odlingsåret har äntligen kommit igång igen och jag är så sugen på att få tidiga tomater och gurkor. Men några rangliga ök till plantor vill jag inte ha. En tomat hann ränna i väg lite innan jag kom på att jag kan ställa odlingsstationen i vinterträdgården. Nu blir det visserligen varmt där när vi eldar eller när solen tittar fram. Men gråmulna dagar utan brasa håller det sig runt 16 grader. Jag hoppas att det i kombination med extra ljus ska göra susen. Det ger i alla fall en förkänsla av vår med ljumma vindar, fågelkvitter och en gräsmatta som exploderar av vårblommor.

3 kommentarer:

Carina sa...

Härligt! Och tack för påminnelsen - var avundsjuk på dina tidiga gurkor förra året. Nu kan jag ju skaffa egna tidiga. Och vet du... ..häromdan sådde jag mina chilifröer inklusive Somher som jag fick av dig.

Kram, Carina

HWIT BLOGG sa...

Bra tips och jag har redan köpt några fröpåsar! Härligt att ha en vinterträdgård...
Ha en fin söndag!
Kram från ett vintervitt Öland & Titti

boy sa...

I think this article is useful to everyone.
อ่านเค้า เสือมังกร ออนไลน์ แพ้ยากที่สุด 2021 – 2022