15 februari 2020

Rea på Garden Girl

Jag är inte en person som gillar att gå i affärer. Ibland försöker jag förmå mig själv att stanna till någonstans på vägen hem från jobbet, men det är sällan jag lyckas trampa på bromsen och verkligen göra slag i saken. För att det ska hända måste jag verkligen vilja ha något.

Men i går kväll såg jag att en före detta kollega skrev på Facebook att Garden Girls produkter just nu finns på ÖoB. Jag hörde talas om deras konkurs för bara ett par veckor sedan och blev så besviken. Jag gillar ju deras grejer. Vid halv tio satte jag mig i bilen och rattade in till stan. Jag satt utanför butiksdörrarna och skuttade ut ur bilen så fort jag såg tjejen som skulle öppna för dagen.

Så besviken jag blev när hon sa att de just nu byggde om i butiken och inte skulle plocka fram sakerna förrän vecka tio. Min underläpp började inte darra, men hon måste ha sett mina stora ögon à la hundvalp som inte får sitt utlovade godis. I alla fall sa hon att jag kunde titta runt lite i butiken, så skulle hon strax leta upp mig.

Ett par minuter senare dök hon upp och tog mig med ut på lagret. Där fick jag stanna så länge jag ville och i lugn och ro på igenom varendaste kartong. Och det gjorde jag. När jag väl hemkommen fick syn på mig själv i badrumsspegeln så såg jag verkligen ut som en oerhört nöjd groda. Jag visste inte att mina mungipor kunde sträcka sig så brett isär.

Tjohoo! Jag har presenter till trädgårdskompisar och grejer till trädgården för flera år framöver. Allt utom jackan och fleecetröjan kostade 29 kronor. Jackan och fleecetröjan gav jag 90 kronor styck för.

Det är nästan så att jag tror att det både är julafton och alla hjärtans dag på en och samma gång.

6 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja jag läste det, lite synd! Gillar deras grejer...vilka fynd du gjorde :)
Ha en finfin lördag.
KRAM, Titti

Isas Trädgård sa...

Waooo - vilka fynd !!
Bättre än julafton !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Oj! Det kallar jag fynd! Lilla julafton, verkligen! Och så himla bra att du fick gå och botanisera själv på lagret. Men inte visste jag att Garden Girl hade gått i konkurs. Dom brukar ju alltid vara med på Nordiska Trädgårdar. En utställare mindre i år då ...

Ha en fin söndag! Nu kommer nästa storm instormande, Dennis. Hoppas han hunnit lugna ner sig innan han kommer till oss på östsidan.

Kram Anita

Carina sa...

Tänk att ledsna ögon kan ha den effekten. Och det som gör mig mest glad är att det finns pragmatiska människor som tänker till!! De börjar bli sällsynta...

Jag var med om samma på Lush i Oslo för ett tag sedan. Hade doftat på en duschtvål på temporärt besök men tänkte den köper jag hemma. Hemma fanns den inte och nästa gång i Oslo var perioden slut. Expediten såg att jag blev hm... Tittade och sa vänta lite.. Kom tillbaka med två flaskor från lagret. Jag får inte sälja dem men du får dem. Tänk så mycket gott hon som person gjorde för hela varumärket.

Jag har aldrig köpt Garden Girl - rosa och mitt trädgårdsjobb skulle bli en intressant kombination. Vad blir rosa och brunt mixat för färg? Men vilka fynd du gjorde och hela upplevelsen.... Grattis!!

Kram, Carina

Lena i Wales sa...

Visste inte att Öb gått i kk, tråkigt.
Jag är heller ingen shoppare, men vissa affärer tycker jag är värt ett besök.
Bra gjort av dig!

Ätliga trädgården sa...

Wow, grattis! Tyvärr passar Garden Girls modeller inte riktigt min kropp, men det har ju verkligen så mycket fint.
Trevlig helg och kram
/Anette
Tidigare Rost och rädisor