18 oktober 2017

Bad och massor av jord


Vilken fantastisk dag! Den är visserligen inte lika ljummet varm som i går, men så solig. Jag passade på att flexa ut extra tidigt och tog (tror) årets sista dopp när jag kom hem. Det var allt lite isigt att kliva i, men så ljuvligt när jag väl var under ytan.

Efter fika och en tupplur i solen kom maken hem så att vi kunde åka och köpa jord till mitt nya land. I skymningen kom vi hem med två kubikmeter champinjonjord. Den ska få brinna i vinter och sedan kommer det att spruta upp grönsaker ur landet. Eftersom champinjonjorden är så näringsrik får det bli någon decimeter med riktigt näringsfattig jord ovanpå.

3 kommentarer:

Anita sa...

Men jösses, badade du igår. Jag fryser bara jag tänker på det. Beundrar dig som badar ute den här tiden. Kan tänka mig att det känns härligt efteråt. Vi hade jättekallt här igår eftermiddag och inatt var det frost.

Låter intressant med champinjonjorden. Vet att du skrivit om den förut.

Kram Anita

Carina sa...

Jösses nu blev jag avundsjuk... ..gissa på vad ;) Badet låter härligt men jorden blev jag nyfiken på. Undrar om det finns någon champinjododlare nära mig...

Kram, Carina

Meta sa...

Men snälla du inte kan man väl bada i Vättern nu??????? Hu såå kallt. skulle nog få kramp direkt. Inte undra på att du sov sen kroppen fick väl jobba på högvarv och behövde vila.
Lycka till med ösande av jord. Inget Gym för dig då.
Ha det gott och njut av regnet som visst är på väg.
Kram Meta