13 september 2017

Gratis trädgårdsmagasin


Jag är alldeles till mig i trasorna. Vi hade intern fortbildning på jobbet i förmiddags. Bland annat om tidningsappen Press- Reader. Jag har mest tänkt på den som ett verktyg nysvenskar kan använda för att läsa tidningar från sina hemländer.

I dag upptäckte jag dock att PressReader har en uppsjö av magasin – inte minst brittiska trädgårdstidningar. Jag är i sjunde himlen. Har bland annat laddat ner Gardener’s World, Go Gardening, Garden Style, Garden News, Amateur Gardeing och tada – Gardens Illustrated Magazine. GRATIS!

Om jag laddar ner tidningarna på bibliotekets hotspot, så kan jag läsa dem i min IPhone/padda precis när jag vill. Jag säger det igen – GRATIS. Jag gissar att samma möjlighet finns på många bibliotek runt om i landet – så skynda, skynda – gå till biblioteket och ladda ner ett trädgårdsmagasin :D

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Tack för tipset! Fattar bara inte hur det går ihop sig...

Du undrade över vattenkrasse...
Vattenkrasse är oväntat lättodlad, men vill inte torka ut. Hittade senaste påsen hos Impecta, men finns säkert även hos andra. Kallas också Källfräne.
Kram
/Anette

Lena i Wales sa...

Förstår att du är i sjunde himlen, vilken service. Men som ovan säjer, hur går det finansiellt ihop sig? Men å andra siden ser de nog till att de inte går back.

Anita sa...

Men! Det låter ju helt otroligt, det kan ju inte bara gå ihop sig kan man tycka. Alla dom tidningarna är ju hur dyra som helst. Men det är bara att tacka och ta emot. Bra tips!

Kram Anita