20 maj 2015

Fem plantskolor på fem timmar

Så där ja, fem plantskolor på fem timmar med trevligt sällskap. Vilken vansinnigt trevlig dag jag har haft tillsammans med min blom- och konstnärsvän Jane. Till och med vädret ställde upp och visade sig från en bättre sida.

Nu har jag blommor till byrån och till utfyllnad i rabatten. Dessutom har jag tolv sparrisplantor i bilen av sorten grolim.

I kväll blir det tomater för hela slanten. Lotta Vid Vätterns strand och Hushållningssällskapet har bjudit in till guidning i ett tomatväxthus med efterföljande tomatbuffé. Grannarna ska också följa med. Det ska bli riktigt roligt.

5 kommentarer:

lavendia sa...

Så roligt du haft och ännu mer roligt framför dig.Tomatkväll låter ju kul.'
Jaså, byrån håller för odling i år också.
Jag har faktiskt en upp-och-ner-tomat i år, fast jag är medveten om att jag har litet för litet jord, men jag vågar inte hänga upp tyngre. Den växer litet iallafall./ Britt

Evas Kvarnaro sa...

Vilket trevlig blomrace ni har haft.
Oj den grannen hade jag velat vara nu,
hi hi.. att få följa med på tomatbuffé, 'lyckans ostar' eller kan man säga 'lyckans tomater', *fniss*
Ha det så trevligt och smakligt./ Eva

Meta sa...

Det var bra gjort och så skönt det är när allt är inhandlat och man slipper skena flera dagar. Låter spännande med tomaterna du får berätta.
Ha en fin och skön kväll
Kram Meta

Zäta sa...

Hoppas på mycket info från tomatkvällen!

Anonym sa...

Bra shoppat! Det är svårt att komma ur ett Garden Centre tomhänt! Händer mej väldigt sällan.
Hoppas du hade en trevlig tomatkväll!
Ha en skön pingst!lenaiwl