8 mars 2015

Törnrosas kjortel

Förra året fick jag frö av en snäll person i ett trädgårdsforum på Facebook. Jag blev förtjust. Jag gjorde dock misstaget att plantera ut samtliga plantor i rabatten och hann därför inte få några egna fröer.

Samma snälla person skickade nya fröer i höstas och nu har jag 15 plantor som växer hur fint som helst.

Några av dem ska få bo i en ampel som jag kan ta in i höst. Då får de små gammelrosa balklänningarna chansen att blomma färdigt och jag får eget frö till nästa år.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Kan man få tinga en om du får över???? skulle gärna vilja ha en! Kram Lotta

Meta sa...

Ohh vad jag blir avis på dig som kan så så mycket frön. Här finns inte plats till nåt. Mitt hopp står till alla som säljer plantor i vår.
Ha en fin och skön dag i solen hoppas du har lika fint som jag.
Kram Meta

lavendia sa...

Vilka superfina plantor. Det blir en maffig ampel. / Britt