22 september 2014

Kallt i natt?

Nu är det inte längre lika grönt och färgglatt. I eftermiddag möttes jag av sönderblåsta pelargoner och farligt lutande solrosor. Nu har det mojnat, men i natt ska det tydligen bli kallt. Citrusträden flyttade in i vinterträdgården redan i går. I kväll har maken burit dit min finaste fuchsia. Resten stuvade han in i växthus och bod. I morgon bitti förväntar jag mig en tunn ishinna på näckrostunnan. Kanske även på onsdag morgon. Sedan hoppas jag att temperaturerna stiger igen.

7 kommentarer:

Meta sa...

Det känns inte lockande alls. Jag har tänkt bo kvar 2 veckor till, då har vi avslutningsfest här.
Önskar dig en fin dag i morgon
kram Meta

a kitchen in the country sa...

I helgen som gick kändes det verkligen att sommaren tog farväl och att hösten fick ta ett steg framåt istället. Efter den långa och fina sommaren vi har haft så känns det på något vis helt ok att hösten tar över nu. Men så älskar jag hösten så jag är kanske lite partisk. ;)

Ta hand om dig Linda och tack för dina fina kommentarer hos mig.

Kram Charlie

Unknown sa...

Hu ja, här låg frosten redan vid kl 21. Tur att ni hann få in alla krukor. Hoppas att det blir lite varmare igen.

Zäta sa...

Oj, fuchian! Den har jag glömt!
Farbror Frost var på besök hos mig också i natt. Rackarns rabarber!

lavendia sa...

Det är för tidigt med frost!
Jag tänkte på din citrus - du som har vinterträdgård - det är klart att det är där den ska stå i vinter.

Anita sa...

Vi hade ingen frost inatt men jag tror att vi kan få natten mot onsdag (såg att ni hade minus 1.5). Men jag är redo. Har burit in allt och idag skördade jag de sista tomaterna som har en chans att eftermogna inomhus. Har för första gången prövat att hänga hela klasar i fönstret.

Du frågade om men "dimbild". Färgerna var så i verkligheten, så där som det kan vara när solen bryter igenom dimma, den blir ju guldfärgad. Och jag gjorde faktiskt ingenting speciellt. Tog bara kameran och knäppte av. Blev själv förvånad och glad över att resultatet blev så pass bra som det blev.

Kram Anita

Lotta sa...

Hade ni frost? Här var det 7 grader varmt men nu känner jag mig attans frusen efter att ha suttit på gräsklipparen....Nu väntar simhallen och efter det bastu...ska bli sååå skönt.
Kram Lotta