4 september 2014

En dimmig höstmorgon

Vaknade strax efter fem och hade ingen lust att sova. Det är ju så vackert! Nu är frukosten uppäten och jag väntar på att dimman ska lätta och släppa fram ännu en vacker sensommardag. Är ledig och hoppas på bad.
 
Jag är så glad för kärlekspelargonerna. Jag fick dem i höstas när min faster inte längre hade plats för dem.
Petunior kanske inte är så dumt ändå. De gör sig i alla fall fint i byrån.
Snart dags för blyblomman att komma inomhus.
Bara färgen som fattas.
Planterade cyklamen i går efter jobbet. Kommer att stå sig länge om hösten inte blir allt för kall.


7 kommentarer:

Anita sa...

Vilka vackra bilder! Pelargonen är helt underbar! Vilken vacker röd färg. Heter den kärlekspelargon eller är det något som din faster kallade dom för? Jag googlade precis och fick svaret. Såg på odla.nu att den var en bubblare år 2012 på pelargontoppen och att namnet, förutom kärlekspelargon, är Calliope.

Din vita byrå med vita petunior är något av det mest romantiska jag sett. Du kan verkligen vara nöjd.

Hur har det gått med blyblommans blommor i sommar. Har dom blivit blekblå eller den typiskt starkare blå? Mina blommar just nu för fullt i uterummet. Har säkert 50 blomklasar. Den börjar bli lite lång i grenarna nu så det börjar bli dags för en liten nedklippning inför vinterförvaringen.

Önskar dig en riktigt fin ledig dag. Hoppas du kan ta dig ett skönt sensommardopp!

Kram Anita

Zäta sa...

Du har det så fint! En verklig njutning att få besöka din trädgård via bloggen!

Gunnel sa...

Byrån med petuniorna är något av det vackraste jag sett. Kram

Meta sa...

Vad mystiskt det ser ut med dimman härlig bild. Ja du nu börjar vi få bära in våra vackra blommor och träd igen Lite trist men det kan vara bra med lite omväxling (vinter)
Ha det så skönt i kväll
Kram Meta

lavendia sa...

Så bra byrån blev!
Fint med cyklamen i tunnan.

Lotta sa...

Så snyggt med cyklamen i tunnan. Det ros/lila tomaterna har jag fått av en kompis och det står bara "rosa" på skylten. Ha en sjön helg! Nu har jag badat 3 dagar i rad! Underbart!
Kram

Törnrosa sa...

Klockan fem??? Och bada? Men hua, när man kan ligga i sängvärmen och njuta till bortåt...halv åtta?!
Hej hopp och ha det bra.
Törnrosa